Ol emri “ zamanın akmadığı” bir âlemde verilmek zorundadır ki nedenselliğe bir başlangıç verebilsin. Eğer zamanın
içinde olsa yine “nedenin nedeni nedir, nedenin sebebi nedir, nedenin öncesinde ne oldu?” gibi sorularla sonsuz bir
döngü içinde kalınırdı. 82B, sf. 138) Diğer taraftan Allah’ın hükümleri ile evreni yönetmesi, evreni her an varlıkta
muhafaza etmesi ve insanların fiillerine karşılık vermesi (cezalandırması, duaları kabul etmesi vs.) O’nun zamanın
akışına dâhil olmasını gerekli kılar. Eğer A-Teorisi kabul edilirse Allah’ın ilmi ve aşkın varlığı tartışmalı hale gelmekte
ve B-Teorisi kabul edilirse, Allah’ın evreni hükümlerle yönetmesi tutarsız (ve imkânsız) duruma düşmektedir. (2C,
sf.154)